Veelgestelde vragen

FAQ

Private Banking / Fondsenrekening

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot uw Vermogensbeheermandaat of uw Fondsenrekening.

Inloggen 

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 9-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl

Mijn gebruikersnaam 

Uw gebruikersnaam is uw 9-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening of van uw Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend 

Uw 9-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken? 

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 4, 5 of 6-cijferige Hof Hoorneman Rekening of uw 6-cijferige Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Inzien portefeuilleoverzicht 

Dagelijks wordt rond 13.00 uur uw portefeuilleoverzicht online geplaatst in 'Mijn Hof Hoorneman'. Inloggen doet u met uw gebruikersnaam (dat is uw 9-cijferig rekeningnummer) en uw eigen gekozen wachtwoord.

Klik op Portefeuilleoverzicht om uw beleggingen in te zien.

Een (adres)wijziging doorgeven 

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder ‘Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw beheerrekening werkt als volgt:

Maak het geld over naar uw beheerrekeningnummer ten name van de rekeninghouder. U hoeft verder geen omschrijving in te vullen.

Onttrekken 

Om te onttrekken van uw beheerrekening naar uw tegenrekening kunt u een schriftelijk verzoek indienen met handtekening of persoonlijk contact opnemen met uw relatiebeheerder. Het schriftelijk verzoek kunt u mailen naar rbo@hofhoorneman.nl of per post sturen naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV
T.a.v. Relatiebeheer Ondersteuning
Postbus 3155
2800 CG GOUDA

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Online Banking - Vermogensopbouw Rekening

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot uw Vermogensopbouw Rekening.

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl

Mijn Gebruikersnaam 

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Inzien portefeuilleoverzicht 

De ontwikkeling van uw vermogen binnen uw Vermogensopbouw Rekening kunt u heel gemakkelijk volgen. Het resultaat van uw beleggingen wordt helder in beeld gebracht. Zo weet u hoeveel rendement u van maand tot maand, de rendementsontwikkeling genaamd en, veel belangrijker, op langere termijn welke vermogensontwikkeling de beleggingsportefeuille heeft gemaakt.

Voor elke belegger, dus ook voor u, is het van belang dat u steeds precies weet in welke bedrijven uw vermogen daadwerkelijk is belegd. Met de zogenaamde X-ray biedt Hof Hoorneman Bankiers u dit unieke inzicht. Omdat onze beleggers en analisten zelf alle beleggingsbeslissingen voor u nemen, kunnen wij u precies vertellen in welke bedrijven uw vermogen is belegd en waarom.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend 

Uw 6-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken? 

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 6-cijferige Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt. Indien u naast een Vermogensopbouw Rekening ook een Hof Hoorneman Rekening heeft kunt u beide inloggegevens gebruiken.

Een (adres)wijziging doorgeven 

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder ‘Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw Vermogensopbouw Rekening werkt als volgt:

Maak het geld over naar NL61 HHBA 0733 967 949 ten name van Hof Hoorneman Rekening Gouda. Onder vermelding van uw 6-cijferig rekeningnummer.

Verkoopopdracht 

Via de verkoopopdracht in het menu in Mijn Hof Hoorneman kunt u een bedrag opgeven indien u een deel van uw portefeuille wenst te verkopen. Nadat u op ‘verkoop’ heeft geklikt en de opdracht gecontroleerd heeft dient u de transactie te bevestigen d.m.v. het aanklikken van de functie ‘bevestig verkoop’.

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Online Banking - Hof Hoorneman Rekening

Het gebruiken van ons klantportaal MIJN HOF HOORNEMAN voor uw online Hof Hoorneman Rekening. Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl.

Mijn gebruikersnaam

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Inzien portefeuilleoverzicht

De ontwikkeling van uw vermogen binnen uw Hof Hoorneman Rekening kunt u heel gemakkelijk volgen. Het resultaat van uw beleggingen en uw liquide middelen wordt helder in beeld gebracht. Zo weet u hoeveel rendement u van maand tot maand, de rendementsontwikkeling genaamd en, veel belangrijker, op langere termijn welke vermogensontwikkeling de beleggingsportefeuille heeft gemaakt.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend

Uw 6-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken?

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 4, 5 of 6-cijferige Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt. Indien u naast een Vermogensopbouw Rekening ook een Hof Hoorneman Rekening heeft kunt u beide inloggegevens gebruiken.

Een (adres)wijziging doorgeven

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder 'Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman.nl. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.
 

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw Hof Hoorneman Rekening werkt als volgt:

  • Maak het geld over naar rekeningnummer NL61 HHBA 0733 967 949 ten name van Hof Hoorneman Rekening, Gouda.
  • Omschrijving: het nummer van uw Hof Hoorneman Rekening (4, 5 of 6 cijfers zonder verdere vermelding)

Nadat het geld op uw rekening is bijgeschreven kunt u op elk door u gewenst moment besluiten tot aankoop van één of meerdere van onze beleggingsfondsen.

Houdt u een deel liquide aan op uw Hof Hoorneman Rekening, dan ontvangt u een marktconforme rente op uw liquide middelen. De rente wordt ieder kwartaal op uw rekening bijgeschreven.

Aankopen, verkopen en switchen

Beleggen bij Hof Hoorneman Bankiers is overzichtelijk, maar vooral heel eenvoudig zelf te regelen via Mijn Hof Hoorneman.

Aankopen

U kiest onder ‘Opdrachten’ voor ‘Aankopen’ en klikt op het  fonds of de fondsen die u wilt kopen. Over uw liquide middelen ontvangt u een marktconforme rentevergoeding. De rente wordt elk kwartaal bijgeschreven. U kunt natuurlijk steeds vrij beschikken over uw gehele saldo.

Stel dat u hebt gekozen voor het Hof Hoorneman Value Fund, dan geeft u aan voor welk bedrag u in dit fonds wilt beleggen, u klikt op 'Aankoop' en vervolgens klikt u op 'Bevestig aankoop'. Als uw aankoop vóór 14.00 uur is opgegeven wordt uw opdracht direct de volgende beursdag uitgevoerd.

Vanzelfsprekend kunt u ook op eenvoudige wijze en 'zonder' bijkomende aan- en verkoopkosten switchen tussen de verschillende beleggingsfondsen van Hof Hoorneman of een verkoopopdracht doorgeven.

Verkopen

Het portefeuilleoverzicht toont alle beleggingsfondsen waarin u belegd bent. U kunt op elk gewenst moment besluiten (een deel van) uw belang te verkopen.

De verkoopopbrengst wordt toegevoegd aan de liquide middelen op uw rekening. Zo kunt u het eenvoudig gebruiken om te (her)beleggen wanneer u wilt of overmaken naar uw vaste tegenrekening.

Switchen

Wanneer u aandelen in een beleggingsfonds heeft en u wilt overstappen naar een ander fonds dan kunt u ‘switchen’. Door middel van een switchopdracht kunt u overstappen van het ene naar het andere beleggingsfonds. De switch neemt 48 uur in beslag, uw belang zal eerst worden verkocht waarna de opbrengstwaarde een dag later wordt gebruikt om het andere fonds aan te kopen.

Onttrekken

Onttrekken kan op ieder door u gewenst moment plaatsvinden. Alle Hof Hoorneman Beleggingsfondsen zijn beursgenoteerd en dus dagelijks verhandelbaar. Van iedere mutatie ontvangt u een rekeningafschrift. Daarnaast ontvangt u per kwartaal een overzicht van de samenstelling en de waarde van uw portefeuille.

De transactiekoers waartegen u stort, respectievelijk onttrekt wordt bepaald op basis van de inhoud van het prospectus van het betreffende beleggingsfonds. Hierin is opgenomen welke op- of afslag geldt ten opzichte van de intrinsieke waarde van het fonds.

Overboeken naar uw tegenrekening

U kunt (een deel van) uw liquide middelen op uw Hof Hoorneman Rekening overboeken naar uw vaste tegenrekening d.m.v. het aanklikken van de functie ‘overboeken’ in het linkermenu.

In het scherm dat daarna opent kunt u het bedrag aangeven dat u wenst over te boeken.

Hierna dient u de transactie te bevestigen d.m.v. het aanklikken van de functie ‘bevestig overboeken’.

NB: U kunt alleen geld overboeken naar de tegenrekening zoals u die heeft opgegeven aan Hof Hoorneman Bankiers. Het is niet mogelijk geld over te boeken naar een ander rekeningnummer.

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Ik wil de App installeren

Om de App te registreren volgt u de instructies zoals weergegeven op de onderstaande schermen. Na het doorlopen van deze stappen, kunt u gebruik maken van de Hof Hoorneman App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw rekeningnummer en uw wachtwoord waarmee u inlogt 'Mijn Hof Hoorneman'
  3. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u voortaan inlogt op de App.
  4. Pincode kiezen: Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  5. Vingerafdruk (gezichtsherkenning) activeren: Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk (TouchID) of gezichtsherkenning (FaceID) om toegang te krijgen tot de App.

Ik heb een en/of-rekening en wil de App installeren

Om de App te registreren voor uw en/of-rekening volgt u onderstaande stappen. Na het doorlopen van deze stappen, kunt u gebruik maken van de Hof Hoorneman App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw rekeningnummer en uw wachtwoord waarmee u inlogt op 'Mijn Hof Hoorneman'
  3. Voer uw geboortedatum in. Dit is de controle slag zodat wij weten of u of uw partner de App installeert.
  4. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u voortaan inlogt op de App.
  5. Pincode kiezen. Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  6. Vingerafdruk (of gezichtsherkenning) activeren

Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk (TouchID) of gezichtsherkenning (FaceID) om toegang te krijgen tot de App.

Ik wil al mijn rekeningen zien in de App

Dat kan. Neem daartoe contact met ons op zodat wij de gewenste rekeningen kunnen koppelen in ons systeem zodat u voortaan via de App inzage heeft in al uw rekeningen, beleggingsporteuilles, bij Hof Hoorneman.

Ik wil de App op meerdere apparaten installeren

Dat kan. Omdat u al bekend bent, kunt u meteen inloggen met uw opgegeven e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord. Doorloop verder de stappen zoals aangegeven in de App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord zoals gekozen bij de App registratie.
  3. Pincode kiezen: Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  4. Vingerafdruk (of FaceID) activeren

Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk of gezichtsherkenning om toegang te krijgen tot de App.

Ik wil mijn e-mail adres wijzigen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Klik op Account
  3. Klik bij het e-mailadres op de pen
  4. Wijzig uw e-mailadres
  5. Verifieer uw nieuwe e-mailadres

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Klik op Account
  3. Klik bij het wachtwoord op de pen
  4. Wijzig uw wachtwoord
  5. U heeft een nieuw wachtwoord opgegeven voor de App

Ik wil de App van mijn telefoon of tablet verwijderen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Selecteer Instellingen
  3. Kies voor toestel ontkoppelen
  4. Bevestig ontkoppelen

Ik ben mijn PIN vergeten/ik wil mijn PIN wijzigen

U kunt alleen een nieuwe PIN instellen door uw telefoon of tablet te ontkoppelen. Hierna doorloopt u opnieuw de stappen van de registratie om een nieuwe 5-cijferige pincode in te stellen.

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Kies voor toestel ontkoppelen
  3. Bevestig ontkoppelen
  4. Hierna doorloopt u opnieuw de stappen van registratie. U gebruikt dan uw e-mailadres om in te loggen in plaats van uw rekeningnummer omdat u zich al eens heeft geregistreerd voor de App.

Ik wil een bedrag bijstorten

Indien u wenst bij te storten kunt u de gewenste informatie vinden door te klikken op de informatiebutton in uw App.

Ik wil een opdracht geven

  1. Opdrachten kunt u uitvoeren met de blauwe ronde knop
  2. Na bevestiging wordt de order uitgevoerd volgens de algemene voorwaarden.

Een niet bevestigde order wordt niet uitgevoerd.

Ik wil mijn opgegeven opdracht annuleren

  1. Voor het annuleren van een opdracht klikt u in het hoofdscherm op de TRANSACTIES.
  2. Vervolgens gaat u naar IN BEHANDELING en kiest u voor de opdracht die u wilt annuleren.

Na bevestiging is de order geannuleerd.

Ik ben mijn wachtwoord voor Mijn Hof Hoorneman vergeten

Indien u uw wachtwoord voor Mijn Hof Hoorneman bent vergeten kunt u dat zelf opnieuw aanvragen via https://www.mijnhofhoorneman.nl/wachtwoord-vergeten

Lukt het niet, neem dan vooral contact met ons op. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0182-597728 of per e-mail: app@hofhoorneman.nl

Wij helpen u graag

Heeft u een vraag, klacht of compliment? Neem dan contact met ons op. Op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 staat ons App Team voor u klaar. Bel: 0182 - 59 77 28 of stuur een e-mail naar app@hofhoorneman.nl

AVG Privacy beleid Hof Hoorneman Bankiers 

AVG is de afkorting voor Algemene Verordening Gegevensbescherming en wordt ook wel de nieuwe privacywet genoemd. Per 25 mei 2018 geldt deze wet in alle lidstaten van de Europese Unie. In Nederland is AVG de opvolger van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Het doel van AVG is de bescherming van persoonsgegevens. Hoe Hof Hoorneman Bankiers omgaat met persoonsgegevens en de privacy waarborgt, kunt u lezen in ons Privacy beleid.

Beleggerscompensatie- en depositogarantiestelsel 

Op grond van de Wet op het financieel toezicht is op Hof Hoorneman Bankiers N.V. het beleggerscompensatie- en het depositogarantiestelsel van toepassing. Aangezien De Nederlandsche Bank uitvoerder is van beide regelingen verwijzen wij u voor meer informatie door naar www.dnb.nl.

Uiteindelijk Belanghebbende (UBO)? 

Een uiteindelijk belanghebbende is een natuurlijk persoon, die:

  • een belang houdt van meer dan 25 procent in het kapitaal van de organisatie; en/of
  • meer dan 25 procent van de stemrechten kan uitoefenen in de algemene vergadering van de organisatie; en/of
  • feitelijk zeggenschap kan uitoefenen in de organisatie; en/of
  • begunstigde is van 25 procent of meer van het vermogen van de organisatie; en/of
  • een bijzondere zeggenschap heeft over 25 procent of meer van het vermogen van de organisatie.

Bepalen fiscaal inwonerschap 

Inventarisatie van uw persoonlijke gegevens

Gebaseerd op de CRS en de Nederlandse IGA, die de invoering van de FATCA regelt, vereist de Nederlandse wet dat financiële instellingen nagaan waar u fiscaal inwoner bent. Als financiële instelling stellen wij u daarom verschillende vragen. Wij zijn wettelijk verplicht de gegevens van fiscale inwoners van CRS-landen en/of U.S. persons te rapporteren aan de Nederlandse belastingdienst. Die geeft de gegevens door aan de belastingdienst van het betrokken land. Voor meer informatie, bijvoorbeeld over de aangesloten CRS-landen, kunt u terecht op www.belastingdienst.nl.

BEGRIPPENLIJST

BSN (Burgerservicenummer)

Het Burgerservicenummer is het nummer dat u van de overheid heeft gekregen. Het nummer staat in uw paspoort of identiteitskaart. De Nederlandse Belastingdienst gebruikt dit nummer als uw belastingnummer.

Certificate of Loss of Nationality of the United States
 

Een ‘Certificate of Loss of Nationality of the United States’ is het bewijs dat het Amerikaans staatsburgerschap is opgezegd. Als Amerikaans staatsburger kunt u dit aanvragen bij de Amerikaanse overheid. Degene die dit certificaat ontvangt, heeft niet langer de Amerikaanse nationaliteit. Naast het certificaat bestaan andere schriftelijke verklaringen als bewijs van opzegging. Meer informatie hierover? Ga naar www.travel.state.gov en zoek op ‘Loss of citizenship and nationality’.

CRS

CRS is de afkorting van Common Reporting Standard. De CRS is een systeem voor het uitwisselen van gegevens over financiële rekeningen tussen landen die daarvoor een overeenkomst hebben gesloten.

FATCA

FATCA is een Amerikaanse belastingwetgeving die staat voor ‘Foreign Account Tax Compliance Act’. Deze richt zich op het identificeren van U.S. persons die een rekening ofwel financiële waarden aanhouden buiten de Verenigde Staten. In het verlengde van FATCA heeft de Nederlandse overheid een overeenkomst gesloten met de Verenigde Staten voor uitwisseling van informatie over:

  • U.S. persons die financiële rekeningen aanhouden in Nederland, en
  • Inwoners van Nederland die financiële rekeningen aanhouden in de Verenigde Staten.

Fiscaal identificatienummer

Het nummer waaronder een belastingplichtige geregistreerd staat in de administratie van de lokale belastingdienst. Welk nummer u moet gebruiken, kunt u controleren bij de lokale overheid of vinden op de website www.oecd.org onder de zoekterm ‘Taxpayer Identification Number’.

Fiscaal inwoner

Iedere natuurlijk persoon heeft een fiscaal woonland voor de toepassing van de CRS en de FATCA. De wet van een land bepaalt onder welke omstandigheden een natuurlijk persoon fiscaal inwoner is van dat land.

Wanneer is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van Nederland?

Volgens de Nederlandse wet is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van Nederland indien zijn permanente woon- of verblijfplaats zich in Nederland bevindt. De voornaamste feiten en omstandigheden die bepalen of een natuurlijk persoon zijn permanente woon- of verblijfplaats in Nederland heeft, zijn de volgende:

  • de persoon brengt de meeste tijd door op een Nederlands adres;
  • de partner en het gezin van de persoon wonen in Nederland;
  • de persoon werkt in Nederland;
  • de persoon is verzekerd in Nederland;
  • de persoon heeft een Nederlandse huisarts;
  • de persoon is lid van een of meer Nederlandse verenigingen;
  • de kinderen van de persoon volgen een opleiding in Nederland.

Deze omstandigheden moeten in onderlinge samenhang worden bekeken. In de regel heeft een natuurlijk persoon maar één fiscaal woonland.

Wanneer is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van een ander land?

In het algemeen is de fiscale woonplaats daar waar de natuurlijk persoon zijn permanente woon- of verblijfplaats heeft. Er zijn echter landen die afwijkende regels kennen. U kunt dit controleren bij de lokale overheid of vinden op de website www.oecd.org onder de zoekterm ‘tax residency rules’.

Bij twijfel of u fiscaal inwoner bent van een land kunt u het beste een belastingadviseur raadplegen.

Identiteitsbewijs

Een document waaruit de identiteit van een natuurlijk persoon blijkt. Dit document is door een erkende overheid uitgegeven. Bij dit formulier en voor vaststelling van de nationaliteit is een kopie van één van onderstaande identiteitsbewijzen geldig:

  • (Nederlands of buitenlands) paspoort.
  • Nederlands rijbewijs.
  • Identiteitskaart uitgegeven door een lidstaat van de Europese Unie.
  • Een buitenlands rijbewijs is niet toegestaan als identiteitsbewijs bij dit formulier.

IGA

Een IGA (intergovernmental agreement) is een overeenkomst die een aantal landen gesloten heeft met de VS om invoering van de FATCA-regels te vergemakkelijken.

U.S. person

Een natuurlijk persoon is een U.S. person als hij of zij volgens de onderstaande definities een Amerikaanse staatsburger of een Amerikaanse inwoner is.

Amerikaanse staatsburger

Een natuurlijk persoon is een Amerikaanse staatsburger indien hij of zij:

  • geboren is in de Verenigde Staten;
  • geboren is in the Commonwealth of Puerto Rico, Guam, of the U.S. Virgin Islands;
  • geboren is in the Commonwealth of the Northern Mariana Islands na 3 november 1986;
  • genaturaliseerd is tot Amerikaanse staatsburger; of
  • ten minste één ouder heeft die een Amerikaanse staatsburger is; in dit geval moet ook nog aan andere voorwaarden worden voldaan; welke dat zijn, kunt u vinden op www.irs.gov.

Amerikaanse inwoner

Een natuurlijk persoon wordt als een Amerikaanse inwoner beschouwd indien hij of zij:

  • een bepaald soort U.S. Green Card bezit of bezeten heeft.
  • voldoet aan de zogenoemde substantial presence test, zoals hierna gedefinieerd.

Om welk soort U.S. Green Card het gaat, kunt u aan een belastingadviseur vragen. U kunt informatie over U.S. Green Cards ook vinden op www.irs.gov.

Substantial presence test

Om aan de substantial presence test te voldoen, moet een natuurlijk persoon fysiek aanwezig zijn geweest in de Verenigde Staten gedurende ten minste:

  • 31 dagen in het lopende jaar; en
  • 183 dagen in de driejaarsperiode die bestaat uit het lopende jaar en de twee direct voorafgaande jaren. Voor de 183 dagen-test geldt de som van:
  • alle dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het lopende jaar;
  • een derde van de dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het eerste jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar; en
  • een zesde van de dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het tweede jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar.

Is Amerikaanse belasting verschuldigd?

Indien een natuurlijk persoon moet worden aangemerkt als een U.S. person, kan hij of zij Amerikaanse belasting verschuldigd zijn. Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor studenten met een visum en diplomaten. Er kunnen ook nog andere omstandigheden zijn op grond waarvan een natuurlijk persoon Amerikaanse belasting verschuldigd is of een vrijstelling daarvan geniet. Indien u er niet zeker van bent of u een U.S. person bent, kunt u het beste een belastingadviseur raadplegen. Die kan ook een berekening maken van de eventueel verschuldigde Amerikaanse belasting.

US TIN (U.S. federal taxpayer identification number)

Het ‘Taxpayer Identification Number’ (TIN) is uw identificatienummer voor uw belastingadministratie bij de Amerikaanse belastingdienst (IRS). Er bestaan meerdere soorten US TIN’s:

  • Voor Amerikaanse inwoners en staatsburgers is dit nummer gelijk aan het ‘Social Security Number’ (SSN). Dit is de Amerikaanse variant van het burgerservicenummer.
  • Buitenlandse Amerikaanse belastingplichtige natuurlijke personen kunnen een ‘Individual Tax Identification Number’ (ITIN) aanvragen.

Op www.irs.gov vindt u meer informatie over bovenstaande identificatienummers en hoe u deze kunt aanvragen. Het SSN vraagt u aan met het formulier SS-5, het ITIN met het formulier W-7.

Bron: www.nvb.nl

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website van Nederlandse Vereniging van Banken.

Veilig bankieren

Een betrouwbare en veilige computer is niet alleen belangrijk om veilig te bankieren, maar ook voor het veilig bewaren en gebruiken van uw eigen gegevens en documenten.

  • Houd uw computer en uw webbrowser veilig door uw computer zo in te stellen dat updates automatisch worden geïnstalleerd.
  • Installeer een goed antivirus programma en firewall op uw computer en zorg dat u deze up-to-date houdt.
  • Installeer alleen programma’s en applicaties via officiële bronnen. En informeer uzelf door middel van commentaren en waarderingen van deze programma’s en applicaties.
  • Verwijder spam en verdachte e-mails zonder deze te openen.
  • Ontvangt u een verdachte e-mail uit onze naam, stuur deze dan a.u.b. door naar online@hofhoorneman.nl zodat wij actie kunnen nemen.
  • Ziet Mijn Hof Hoorneman er anders uit dan u gewend bent of verwacht, stop dan direct en neem contact met ons op.
  • Als u inlogt op Mijn Hof Hoorneman, controleer dan of de webpagina begint met https://. De s staat voor secured ofwel = beveiligd; en
  • Controleer of de url-balk groen is en een slotje heeft, dit betekent dat de webpagina beveiligd is.
  • Gebruik geen openbaar/publiek WIFI-netwerk om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman.
  • Beveilig uw eigen WIFI-netwerk thuis door uw verbinding te versleutelen.
  • Deel uw gebruikersnaam en wachtwoord nooit met derden.
  • Gebruik een uniek wachtwoord om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman.

Download hier de PDF met alle tips om veilig online te bankieren of ga naar www.veiliginternetten.nl voor nog meer tips. Op deze website kunt u de uitleg vinden met betrekking tot het wissen van opgeslagen wachtwoorden in uw webbrowser.

Op deze pagina helpen wij u een antwoord te vinden op uw vraag. Bekijk de onderwerpen in het menu hierboven en neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Private Banking / Fondsenrekening

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot uw Vermogensbeheermandaat of uw Fondsenrekening.

Inloggen 

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 9-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl

Mijn gebruikersnaam 

Uw gebruikersnaam is uw 9-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening of van uw Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend 

Uw 9-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken? 

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 4, 5 of 6-cijferige Hof Hoorneman Rekening of uw 6-cijferige Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Inzien portefeuilleoverzicht 

Dagelijks wordt rond 13.00 uur uw portefeuilleoverzicht online geplaatst in 'Mijn Hof Hoorneman'. Inloggen doet u met uw gebruikersnaam (dat is uw 9-cijferig rekeningnummer) en uw eigen gekozen wachtwoord.

Klik op Portefeuilleoverzicht om uw beleggingen in te zien.

Een (adres)wijziging doorgeven 

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder ‘Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw beheerrekening werkt als volgt:

Maak het geld over naar uw beheerrekeningnummer ten name van de rekeninghouder. U hoeft verder geen omschrijving in te vullen.

Onttrekken 

Om te onttrekken van uw beheerrekening naar uw tegenrekening kunt u een schriftelijk verzoek indienen met handtekening of persoonlijk contact opnemen met uw relatiebeheerder. Het schriftelijk verzoek kunt u mailen naar rbo@hofhoorneman.nl of per post sturen naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV
T.a.v. Relatiebeheer Ondersteuning
Postbus 3155
2800 CG GOUDA

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Online Banking - Vermogensopbouw Rekening

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot uw Vermogensopbouw Rekening.

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl

Mijn Gebruikersnaam 

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Inzien portefeuilleoverzicht 

De ontwikkeling van uw vermogen binnen uw Vermogensopbouw Rekening kunt u heel gemakkelijk volgen. Het resultaat van uw beleggingen wordt helder in beeld gebracht. Zo weet u hoeveel rendement u van maand tot maand, de rendementsontwikkeling genaamd en, veel belangrijker, op langere termijn welke vermogensontwikkeling de beleggingsportefeuille heeft gemaakt.

Voor elke belegger, dus ook voor u, is het van belang dat u steeds precies weet in welke bedrijven uw vermogen daadwerkelijk is belegd. Met de zogenaamde X-ray biedt Hof Hoorneman Bankiers u dit unieke inzicht. Omdat onze beleggers en analisten zelf alle beleggingsbeslissingen voor u nemen, kunnen wij u precies vertellen in welke bedrijven uw vermogen is belegd en waarom.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend 

Uw 6-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken? 

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 6-cijferige Vermogensopbouw Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt. Indien u naast een Vermogensopbouw Rekening ook een Hof Hoorneman Rekening heeft kunt u beide inloggegevens gebruiken.

Een (adres)wijziging doorgeven 

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder ‘Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden 

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw Vermogensopbouw Rekening werkt als volgt:

Maak het geld over naar NL61 HHBA 0733 967 949 ten name van Hof Hoorneman Rekening Gouda. Onder vermelding van uw 6-cijferig rekeningnummer.

Verkoopopdracht 

Via de verkoopopdracht in het menu in Mijn Hof Hoorneman kunt u een bedrag opgeven indien u een deel van uw portefeuille wenst te verkopen. Nadat u op ‘verkoop’ heeft geklikt en de opdracht gecontroleerd heeft dient u de transactie te bevestigen d.m.v. het aanklikken van de functie ‘bevestig verkoop’.

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Online Banking - Hof Hoorneman Rekening

Het gebruiken van ons klantportaal MIJN HOF HOORNEMAN voor uw online Hof Hoorneman Rekening. Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

Klik op de login-button rechtsboven het scherm. U komt nu terecht in de beveiligde online-omgeving van Hof Hoorneman Bankiers.

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen nadat u bent ingelogd. Klik op "Inloggen" om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman en online uw beleggingsportefeuille te bekijken.

NB.: wij zullen nooit om uw login gegevens vragen. Heeft u wel een dergelijk verzoek ontvangen, laat het ons dan weten via online@hofhoorneman.nl.

Mijn gebruikersnaam

Uw gebruikersnaam is uw 6-cijferig rekeningnummer bij Hof Hoorneman Bankiers zonder IBAN-toevoegingen en spaties.

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankiers, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt.

Rapportages en rekeningafschriften 

In het menu klikt u helemaal onderaan op: ‘Berichten en/of documenten’. Zie het voorbeeld hieronder. Er wordt dan een menu geopend met daarin alle documenten.

Indien u meerdere rekeningen aanhoudt, selecteer dan eerst de rekening waarvan u de rapportage wilt inzien. Een rekening selecteren doet u door onder ‘Overzichten’ in het menu op ‘Mijn Rekeningen’ te klikken en daar de rekening te selecteren waarvan u informatie wilt inzien. Bekijk de tweede afbeelding ter voorbeeld.

Hier kunt u de rekening selecteren waarvan u de rapportage en/of andere informatie wilt inzien.

Inzien portefeuilleoverzicht

De ontwikkeling van uw vermogen binnen uw Hof Hoorneman Rekening kunt u heel gemakkelijk volgen. Het resultaat van uw beleggingen en uw liquide middelen wordt helder in beeld gebracht. Zo weet u hoeveel rendement u van maand tot maand, de rendementsontwikkeling genaamd en, veel belangrijker, op langere termijn welke vermogensontwikkeling de beleggingsportefeuille heeft gemaakt.

Mijn rekeningnummer wordt niet herkend

Uw 6-cijferig rekeningnummer dient altijd zonder IBAN-toevoeging en zonder punten of spaties tussen de cijfers te worden ingevuld.

Ik heb meerdere rekeningnummers, welk nummer moet ik gebruiken?

Wanneer u meerdere rekeningnummers heeft bij Hof Hoorneman Bankies, dient u in deze gevallen over het algemeen het rekeningnummer van uw 4, 5 of 6-cijferige Hof Hoorneman Rekening te gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het nummer van de Beheerrekening wordt gebruikt. Indien u naast een Vermogensopbouw Rekening ook een Hof Hoorneman Rekening heeft kunt u beide inloggegevens gebruiken.

Een (adres)wijziging doorgeven

Een wijziging van uw (persoons)gegevens kunt u kenbaar maken via het daarvoor bestemde wijzigingsformulier.

Logt u in op 'Mijn Hof Hoorneman'. U vindt het wijzigingsformulier (PDF) in de linkerkolom onder 'Mijn gegevens / Wijziging doorgeven’.

Indien u geen online toegang heeft, kunt u een e-mail sturen naar rbo@hofhoorneman.nl. Of stuurt u een brief naar:

Hof Hoorneman Bankiers NV, t.a.v. RBO, Antwoordnummer 10175, 2800 VB Gouda.

Wijziging tenaamstelling van de rekening

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Overlijden

Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met onze afdeling Relatiebeheer Ondersteuning.
 

Dit kan telefonisch op 0182 - 59 77 10, of per e-mail naar rbo@hofhoorneman.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bijstorten / geld overmaken 

Geld overmaken naar uw Hof Hoorneman Rekening werkt als volgt:

  • Maak het geld over naar rekeningnummer NL61 HHBA 0733 967 949 ten name van Hof Hoorneman Rekening, Gouda.
  • Omschrijving: het nummer van uw Hof Hoorneman Rekening (4, 5 of 6 cijfers zonder verdere vermelding)

Nadat het geld op uw rekening is bijgeschreven kunt u op elk door u gewenst moment besluiten tot aankoop van één of meerdere van onze beleggingsfondsen.

Houdt u een deel liquide aan op uw Hof Hoorneman Rekening, dan ontvangt u een marktconforme rente op uw liquide middelen. De rente wordt ieder kwartaal op uw rekening bijgeschreven.

Aankopen, verkopen en switchen

Beleggen bij Hof Hoorneman Bankiers is overzichtelijk, maar vooral heel eenvoudig zelf te regelen via Mijn Hof Hoorneman.

Aankopen

U kiest onder ‘Opdrachten’ voor ‘Aankopen’ en klikt op het  fonds of de fondsen die u wilt kopen. Over uw liquide middelen ontvangt u een marktconforme rentevergoeding. De rente wordt elk kwartaal bijgeschreven. U kunt natuurlijk steeds vrij beschikken over uw gehele saldo.

Stel dat u hebt gekozen voor het Hof Hoorneman Value Fund, dan geeft u aan voor welk bedrag u in dit fonds wilt beleggen, u klikt op 'Aankoop' en vervolgens klikt u op 'Bevestig aankoop'. Als uw aankoop vóór 14.00 uur is opgegeven wordt uw opdracht direct de volgende beursdag uitgevoerd.

Vanzelfsprekend kunt u ook op eenvoudige wijze en 'zonder' bijkomende aan- en verkoopkosten switchen tussen de verschillende beleggingsfondsen van Hof Hoorneman of een verkoopopdracht doorgeven.

Verkopen

Het portefeuilleoverzicht toont alle beleggingsfondsen waarin u belegd bent. U kunt op elk gewenst moment besluiten (een deel van) uw belang te verkopen.

De verkoopopbrengst wordt toegevoegd aan de liquide middelen op uw rekening. Zo kunt u het eenvoudig gebruiken om te (her)beleggen wanneer u wilt of overmaken naar uw vaste tegenrekening.

Switchen

Wanneer u aandelen in een beleggingsfonds heeft en u wilt overstappen naar een ander fonds dan kunt u ‘switchen’. Door middel van een switchopdracht kunt u overstappen van het ene naar het andere beleggingsfonds. De switch neemt 48 uur in beslag, uw belang zal eerst worden verkocht waarna de opbrengstwaarde een dag later wordt gebruikt om het andere fonds aan te kopen.

Onttrekken

Onttrekken kan op ieder door u gewenst moment plaatsvinden. Alle Hof Hoorneman Beleggingsfondsen zijn beursgenoteerd en dus dagelijks verhandelbaar. Van iedere mutatie ontvangt u een rekeningafschrift. Daarnaast ontvangt u per kwartaal een overzicht van de samenstelling en de waarde van uw portefeuille.

De transactiekoers waartegen u stort, respectievelijk onttrekt wordt bepaald op basis van de inhoud van het prospectus van het betreffende beleggingsfonds. Hierin is opgenomen welke op- of afslag geldt ten opzichte van de intrinsieke waarde van het fonds.

Overboeken naar uw tegenrekening

U kunt (een deel van) uw liquide middelen op uw Hof Hoorneman Rekening overboeken naar uw vaste tegenrekening d.m.v. het aanklikken van de functie ‘overboeken’ in het linkermenu.

In het scherm dat daarna opent kunt u het bedrag aangeven dat u wenst over te boeken.

Hierna dient u de transactie te bevestigen d.m.v. het aanklikken van de functie ‘bevestig overboeken’.

NB: U kunt alleen geld overboeken naar de tegenrekening zoals u die heeft opgegeven aan Hof Hoorneman Bankiers. Het is niet mogelijk geld over te boeken naar een ander rekeningnummer.

Bekijk ook de onderwerpen in het menu aan de linkerzijde. Neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden op uw vraag. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Ik wil de App installeren

Om de App te registreren volgt u de instructies zoals weergegeven op de onderstaande schermen. Na het doorlopen van deze stappen, kunt u gebruik maken van de Hof Hoorneman App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw rekeningnummer en uw wachtwoord waarmee u inlogt 'Mijn Hof Hoorneman'
  3. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u voortaan inlogt op de App.
  4. Pincode kiezen: Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  5. Vingerafdruk (gezichtsherkenning) activeren: Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk (TouchID) of gezichtsherkenning (FaceID) om toegang te krijgen tot de App.

Ik heb een en/of-rekening en wil de App installeren

Om de App te registreren voor uw en/of-rekening volgt u onderstaande stappen. Na het doorlopen van deze stappen, kunt u gebruik maken van de Hof Hoorneman App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw rekeningnummer en uw wachtwoord waarmee u inlogt op 'Mijn Hof Hoorneman'
  3. Voer uw geboortedatum in. Dit is de controle slag zodat wij weten of u of uw partner de App installeert.
  4. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u voortaan inlogt op de App.
  5. Pincode kiezen. Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  6. Vingerafdruk (of gezichtsherkenning) activeren

Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk (TouchID) of gezichtsherkenning (FaceID) om toegang te krijgen tot de App.

Ik wil al mijn rekeningen zien in de App

Dat kan. Neem daartoe contact met ons op zodat wij de gewenste rekeningen kunnen koppelen in ons systeem zodat u voortaan via de App inzage heeft in al uw rekeningen, beleggingsporteuilles, bij Hof Hoorneman.

Ik wil de App op meerdere apparaten installeren

Dat kan. Omdat u al bekend bent, kunt u meteen inloggen met uw opgegeven e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord. Doorloop verder de stappen zoals aangegeven in de App.

  1. Klik op 'aan de slag'
  2. Log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord zoals gekozen bij de App registratie.
  3. Pincode kiezen: Kies een 5-cijferige pincode om gemakkelijk toegang te krijgen tot de App.
  4. Vingerafdruk (of FaceID) activeren

Het is mogelijk om gebruik te maken van uw vingerafdruk of gezichtsherkenning om toegang te krijgen tot de App.

Ik wil mijn e-mail adres wijzigen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Klik op Account
  3. Klik bij het e-mailadres op de pen
  4. Wijzig uw e-mailadres
  5. Verifieer uw nieuwe e-mailadres

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Klik op Account
  3. Klik bij het wachtwoord op de pen
  4. Wijzig uw wachtwoord
  5. U heeft een nieuw wachtwoord opgegeven voor de App

Ik wil de App van mijn telefoon of tablet verwijderen

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Selecteer Instellingen
  3. Kies voor toestel ontkoppelen
  4. Bevestig ontkoppelen

Ik ben mijn PIN vergeten/ik wil mijn PIN wijzigen

U kunt alleen een nieuwe PIN instellen door uw telefoon of tablet te ontkoppelen. Hierna doorloopt u opnieuw de stappen van de registratie om een nieuwe 5-cijferige pincode in te stellen.

  1. Via het menu linksboven gaat u naar Instellingen
  2. Kies voor toestel ontkoppelen
  3. Bevestig ontkoppelen
  4. Hierna doorloopt u opnieuw de stappen van registratie. U gebruikt dan uw e-mailadres om in te loggen in plaats van uw rekeningnummer omdat u zich al eens heeft geregistreerd voor de App.

Ik wil een bedrag bijstorten

Indien u wenst bij te storten kunt u de gewenste informatie vinden door te klikken op de informatiebutton in uw App.

Ik wil een opdracht geven

  1. Opdrachten kunt u uitvoeren met de blauwe ronde knop
  2. Na bevestiging wordt de order uitgevoerd volgens de algemene voorwaarden.

Een niet bevestigde order wordt niet uitgevoerd.

Ik wil mijn opgegeven opdracht annuleren

  1. Voor het annuleren van een opdracht klikt u in het hoofdscherm op de TRANSACTIES.
  2. Vervolgens gaat u naar IN BEHANDELING en kiest u voor de opdracht die u wilt annuleren.

Na bevestiging is de order geannuleerd.

Ik ben mijn wachtwoord voor Mijn Hof Hoorneman vergeten

Indien u uw wachtwoord voor Mijn Hof Hoorneman bent vergeten kunt u dat zelf opnieuw aanvragen via https://www.mijnhofhoorneman.nl/wachtwoord-vergeten

Lukt het niet, neem dan vooral contact met ons op. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0182-597728 of per e-mail: app@hofhoorneman.nl

Wij helpen u graag

Heeft u een vraag, klacht of compliment? Neem dan contact met ons op. Op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 staat ons App Team voor u klaar. Bel: 0182 - 59 77 28 of stuur een e-mail naar app@hofhoorneman.nl

AVG Privacy beleid Hof Hoorneman Bankiers 

AVG is de afkorting voor Algemene Verordening Gegevensbescherming en wordt ook wel de nieuwe privacywet genoemd. Per 25 mei 2018 geldt deze wet in alle lidstaten van de Europese Unie. In Nederland is AVG de opvolger van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Het doel van AVG is de bescherming van persoonsgegevens. Hoe Hof Hoorneman Bankiers omgaat met persoonsgegevens en de privacy waarborgt, kunt u lezen in ons Privacy beleid.

Beleggerscompensatie- en depositogarantiestelsel 

Op grond van de Wet op het financieel toezicht is op Hof Hoorneman Bankiers N.V. het beleggerscompensatie- en het depositogarantiestelsel van toepassing. Aangezien De Nederlandsche Bank uitvoerder is van beide regelingen verwijzen wij u voor meer informatie door naar www.dnb.nl.

Uiteindelijk Belanghebbende (UBO)? 

Een uiteindelijk belanghebbende is een natuurlijk persoon, die:

  • een belang houdt van meer dan 25 procent in het kapitaal van de organisatie; en/of
  • meer dan 25 procent van de stemrechten kan uitoefenen in de algemene vergadering van de organisatie; en/of
  • feitelijk zeggenschap kan uitoefenen in de organisatie; en/of
  • begunstigde is van 25 procent of meer van het vermogen van de organisatie; en/of
  • een bijzondere zeggenschap heeft over 25 procent of meer van het vermogen van de organisatie.

Bepalen fiscaal inwonerschap 

Inventarisatie van uw persoonlijke gegevens

Gebaseerd op de CRS en de Nederlandse IGA, die de invoering van de FATCA regelt, vereist de Nederlandse wet dat financiële instellingen nagaan waar u fiscaal inwoner bent. Als financiële instelling stellen wij u daarom verschillende vragen. Wij zijn wettelijk verplicht de gegevens van fiscale inwoners van CRS-landen en/of U.S. persons te rapporteren aan de Nederlandse belastingdienst. Die geeft de gegevens door aan de belastingdienst van het betrokken land. Voor meer informatie, bijvoorbeeld over de aangesloten CRS-landen, kunt u terecht op www.belastingdienst.nl.

BEGRIPPENLIJST

BSN (Burgerservicenummer)

Het Burgerservicenummer is het nummer dat u van de overheid heeft gekregen. Het nummer staat in uw paspoort of identiteitskaart. De Nederlandse Belastingdienst gebruikt dit nummer als uw belastingnummer.

Certificate of Loss of Nationality of the United States
 

Een ‘Certificate of Loss of Nationality of the United States’ is het bewijs dat het Amerikaans staatsburgerschap is opgezegd. Als Amerikaans staatsburger kunt u dit aanvragen bij de Amerikaanse overheid. Degene die dit certificaat ontvangt, heeft niet langer de Amerikaanse nationaliteit. Naast het certificaat bestaan andere schriftelijke verklaringen als bewijs van opzegging. Meer informatie hierover? Ga naar www.travel.state.gov en zoek op ‘Loss of citizenship and nationality’.

CRS

CRS is de afkorting van Common Reporting Standard. De CRS is een systeem voor het uitwisselen van gegevens over financiële rekeningen tussen landen die daarvoor een overeenkomst hebben gesloten.

FATCA

FATCA is een Amerikaanse belastingwetgeving die staat voor ‘Foreign Account Tax Compliance Act’. Deze richt zich op het identificeren van U.S. persons die een rekening ofwel financiële waarden aanhouden buiten de Verenigde Staten. In het verlengde van FATCA heeft de Nederlandse overheid een overeenkomst gesloten met de Verenigde Staten voor uitwisseling van informatie over:

  • U.S. persons die financiële rekeningen aanhouden in Nederland, en
  • Inwoners van Nederland die financiële rekeningen aanhouden in de Verenigde Staten.

Fiscaal identificatienummer

Het nummer waaronder een belastingplichtige geregistreerd staat in de administratie van de lokale belastingdienst. Welk nummer u moet gebruiken, kunt u controleren bij de lokale overheid of vinden op de website www.oecd.org onder de zoekterm ‘Taxpayer Identification Number’.

Fiscaal inwoner

Iedere natuurlijk persoon heeft een fiscaal woonland voor de toepassing van de CRS en de FATCA. De wet van een land bepaalt onder welke omstandigheden een natuurlijk persoon fiscaal inwoner is van dat land.

Wanneer is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van Nederland?

Volgens de Nederlandse wet is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van Nederland indien zijn permanente woon- of verblijfplaats zich in Nederland bevindt. De voornaamste feiten en omstandigheden die bepalen of een natuurlijk persoon zijn permanente woon- of verblijfplaats in Nederland heeft, zijn de volgende:

  • de persoon brengt de meeste tijd door op een Nederlands adres;
  • de partner en het gezin van de persoon wonen in Nederland;
  • de persoon werkt in Nederland;
  • de persoon is verzekerd in Nederland;
  • de persoon heeft een Nederlandse huisarts;
  • de persoon is lid van een of meer Nederlandse verenigingen;
  • de kinderen van de persoon volgen een opleiding in Nederland.

Deze omstandigheden moeten in onderlinge samenhang worden bekeken. In de regel heeft een natuurlijk persoon maar één fiscaal woonland.

Wanneer is een natuurlijk persoon fiscaal inwoner van een ander land?

In het algemeen is de fiscale woonplaats daar waar de natuurlijk persoon zijn permanente woon- of verblijfplaats heeft. Er zijn echter landen die afwijkende regels kennen. U kunt dit controleren bij de lokale overheid of vinden op de website www.oecd.org onder de zoekterm ‘tax residency rules’.

Bij twijfel of u fiscaal inwoner bent van een land kunt u het beste een belastingadviseur raadplegen.

Identiteitsbewijs

Een document waaruit de identiteit van een natuurlijk persoon blijkt. Dit document is door een erkende overheid uitgegeven. Bij dit formulier en voor vaststelling van de nationaliteit is een kopie van één van onderstaande identiteitsbewijzen geldig:

  • (Nederlands of buitenlands) paspoort.
  • Nederlands rijbewijs.
  • Identiteitskaart uitgegeven door een lidstaat van de Europese Unie.
  • Een buitenlands rijbewijs is niet toegestaan als identiteitsbewijs bij dit formulier.

IGA

Een IGA (intergovernmental agreement) is een overeenkomst die een aantal landen gesloten heeft met de VS om invoering van de FATCA-regels te vergemakkelijken.

U.S. person

Een natuurlijk persoon is een U.S. person als hij of zij volgens de onderstaande definities een Amerikaanse staatsburger of een Amerikaanse inwoner is.

Amerikaanse staatsburger

Een natuurlijk persoon is een Amerikaanse staatsburger indien hij of zij:

  • geboren is in de Verenigde Staten;
  • geboren is in the Commonwealth of Puerto Rico, Guam, of the U.S. Virgin Islands;
  • geboren is in the Commonwealth of the Northern Mariana Islands na 3 november 1986;
  • genaturaliseerd is tot Amerikaanse staatsburger; of
  • ten minste één ouder heeft die een Amerikaanse staatsburger is; in dit geval moet ook nog aan andere voorwaarden worden voldaan; welke dat zijn, kunt u vinden op www.irs.gov.

Amerikaanse inwoner

Een natuurlijk persoon wordt als een Amerikaanse inwoner beschouwd indien hij of zij:

  • een bepaald soort U.S. Green Card bezit of bezeten heeft.
  • voldoet aan de zogenoemde substantial presence test, zoals hierna gedefinieerd.

Om welk soort U.S. Green Card het gaat, kunt u aan een belastingadviseur vragen. U kunt informatie over U.S. Green Cards ook vinden op www.irs.gov.

Substantial presence test

Om aan de substantial presence test te voldoen, moet een natuurlijk persoon fysiek aanwezig zijn geweest in de Verenigde Staten gedurende ten minste:

  • 31 dagen in het lopende jaar; en
  • 183 dagen in de driejaarsperiode die bestaat uit het lopende jaar en de twee direct voorafgaande jaren. Voor de 183 dagen-test geldt de som van:
  • alle dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het lopende jaar;
  • een derde van de dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het eerste jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar; en
  • een zesde van de dagen waarop de natuurlijk persoon aanwezig was in het tweede jaar dat voorafgaat aan het lopende jaar.

Is Amerikaanse belasting verschuldigd?

Indien een natuurlijk persoon moet worden aangemerkt als een U.S. person, kan hij of zij Amerikaanse belasting verschuldigd zijn. Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor studenten met een visum en diplomaten. Er kunnen ook nog andere omstandigheden zijn op grond waarvan een natuurlijk persoon Amerikaanse belasting verschuldigd is of een vrijstelling daarvan geniet. Indien u er niet zeker van bent of u een U.S. person bent, kunt u het beste een belastingadviseur raadplegen. Die kan ook een berekening maken van de eventueel verschuldigde Amerikaanse belasting.

US TIN (U.S. federal taxpayer identification number)

Het ‘Taxpayer Identification Number’ (TIN) is uw identificatienummer voor uw belastingadministratie bij de Amerikaanse belastingdienst (IRS). Er bestaan meerdere soorten US TIN’s:

  • Voor Amerikaanse inwoners en staatsburgers is dit nummer gelijk aan het ‘Social Security Number’ (SSN). Dit is de Amerikaanse variant van het burgerservicenummer.
  • Buitenlandse Amerikaanse belastingplichtige natuurlijke personen kunnen een ‘Individual Tax Identification Number’ (ITIN) aanvragen.

Op www.irs.gov vindt u meer informatie over bovenstaande identificatienummers en hoe u deze kunt aanvragen. Het SSN vraagt u aan met het formulier SS-5, het ITIN met het formulier W-7.

Bron: www.nvb.nl

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website van Nederlandse Vereniging van Banken.

Veilig bankieren

Een betrouwbare en veilige computer is niet alleen belangrijk om veilig te bankieren, maar ook voor het veilig bewaren en gebruiken van uw eigen gegevens en documenten.

  • Houd uw computer en uw webbrowser veilig door uw computer zo in te stellen dat updates automatisch worden geïnstalleerd.
  • Installeer een goed antivirus programma en firewall op uw computer en zorg dat u deze up-to-date houdt.
  • Installeer alleen programma’s en applicaties via officiële bronnen. En informeer uzelf door middel van commentaren en waarderingen van deze programma’s en applicaties.
  • Verwijder spam en verdachte e-mails zonder deze te openen.
  • Ontvangt u een verdachte e-mail uit onze naam, stuur deze dan a.u.b. door naar online@hofhoorneman.nl zodat wij actie kunnen nemen.
  • Ziet Mijn Hof Hoorneman er anders uit dan u gewend bent of verwacht, stop dan direct en neem contact met ons op.
  • Als u inlogt op Mijn Hof Hoorneman, controleer dan of de webpagina begint met https://. De s staat voor secured ofwel = beveiligd; en
  • Controleer of de url-balk groen is en een slotje heeft, dit betekent dat de webpagina beveiligd is.
  • Gebruik geen openbaar/publiek WIFI-netwerk om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman.
  • Beveilig uw eigen WIFI-netwerk thuis door uw verbinding te versleutelen.
  • Deel uw gebruikersnaam en wachtwoord nooit met derden.
  • Gebruik een uniek wachtwoord om in te loggen op Mijn Hof Hoorneman.

Download hier de PDF met alle tips om veilig online te bankieren of ga naar www.veiliginternetten.nl voor nog meer tips. Op deze website kunt u de uitleg vinden met betrekking tot het wissen van opgeslagen wachtwoorden in uw webbrowser.

Op deze pagina helpen wij u een antwoord te vinden op uw vraag. Bekijk de onderwerpen in het menu hierboven en neem vooral contact met ons op wanneer u geen antwoord kunt vinden. Bel ons op telefoonnummer 0182 - 59 77 10 of stuur een e-mail naar online@hofhoorneman.nl.

Risico’s van beleggen

Beleggen brengt risico’s met zich mee, u kunt uw inleg verliezen. De waarde van uw beleggingen is mede afhankelijk van de ontwikkelingen op de financiële markten. De waarde van uw beleggingen kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.